רשת קרפור דורשת מלקוחות צילום תעודת זהות בהזמנה ראשונה
סירבה לשלוח צילום תעודת זהות – והסופר ביטל את ההזמנה
2025-09-10 16:57:57
לקוחה חדשה של רשת קרפור נדרשה למסור צילום תעודת זהות כתנאי להזמנה ראשונה באתר החברה. כשסירבה, ההזמנה שלה בוטלה: "זאת לא בקשה לגיטימית. תעודת זהות זה דבר רגיש", היא אומרת ל-mako. מקרפור נמסר: "על מנת להבטיח שימוש בטוח באמצעי תשלום ולמנוע הונאות, בהזמנה ראשונה מתבקשים הלקוחות לבצע אימות זהות". יוליה פורטנוב, שעשתה בתחילת השבוע בפעם הראשונה הזמנת אונליין ברשת קרפור, והופתעה כשהתבקשה בתגובה לשלוח צילום תעודת זהות. "הבוקר התקשרה אליי נציגה של קרפור ממספר רגיל של טלפון נייד", מספרת פורטנוב בשיחה עם mako, "היא אמרה לי שבגלל שאני לקוחה חדשה הם צריכים לאמת את פרטי האשראי שלי, וביקשה ממני לשלוח לה בוואטאספ צילום של תעודת הזהות שלי והספח. היא ממש הדגישה את הספח". "כשלא הסכמתי, הנציגה אמרה לי שהיא מעבירה את זה הלאה, ופשוט יבטלו לי את ההזמנה", מספרת פורטנוב. היא ביקשה מהנציגה לאמת את הפרטים בדרך אחרת, אבל הנציגה סירבה: "היא אמרה לי – אני לא יודעת, אני נציגה, זה מה שאמרו לי לבקש". פורטנוב, שחשדה שאולי מדובר בהונאה מתוחכמת, נכנסה לאתר קרפור ופנתה לוואטסאפ של החברה כדי לוודא האם אכן קיימת דרישה כזאת ברשת. גם שם היא נענתה שאכן עליה לשלוח צילום של תעודת הזהות. "הם היו יכולים לעשות לעצמם אבטחה אחרת ולא לבקש צילום של תעודת זהות. הם הפסידו בגלל זה לקוחה חדשה", אומרת פורטנוב. מרשת קרפור נמסר: "כפי שמפורסם במדינות המשלוחים באתר, על מנת להבטיח שימוש בטוח באמצעי תשלום ולמנוע הונאות, בהזמנה ראשונה מתבקשים הלקוחות לבצע אימות זהות. הבדיקה מתבצעת מול פרטי התשלום בלבד, כשהמידע מאובטח ואינו נשמר. "במקרה המדובר, מאחר שמדובר בהזמנה ראשונה, בסכום גבוה – נדרשה הצגת תעודה מזהה בהתאם למדיניות הרשת".
@אני2
47
נקודות
@אני2
/61" עוקבים
תגובות
@Ssj_Osher
Sep 19, 2025 בכל מקרה, תעודת זהות וטלפון המזוהה עם החשבונות ביחד זה נשק ממש מסוכן...
@Ssj_Osher
Sep 19, 2025 ככההזה כשאף אחד לא יכול לשאת באחריות. הרעיבה עצמה והגיעה למשקל 30 ק"ג, אז יש לה 112 עבירות אבל נראה שזה לא משנה, המוסדות יפחדו שהיא תמות להם במשמרת
@אני2
Sep 19, 2025 @|Ssj_Osher צריכה טיפול פסיכיאטרי בכפייה ובמדינת החלם הזו גם לא מקבלת טיפול וגם לא מטופלת ע״י המשטרה כמו שצריך. בסה"כ מדובר בבחורה די גאונה, בעיקר האופן שבו היא זייפה צ'קים, אם רק היו מציעים לה עבודה שתוכל לנצל את היכולות הקרימינליות שלה.. כל האנשים האלה שהיא גנבה מהם יודעים היכן היא גרה, יש להם את הכתובת שלה וחלקם היו אצלה בבית, לא מבינה מדוע הם לא הולכים לטפל בה באופן אישי אלא מחכים לפתרון שלעולם לא יגיע ממשטרת לואי דה פינס בזמן שהיא ממשיכה לשאוב מהם כספים. במקומם, אני מיד הייתי דואגת שהיא תזכה לטיפול שלאחריו כבר לא תגנוב ממני אגורה שחוקה.
@Ssj_Osher
Sep 19, 2025 @|אני2, @|כרמלהגלבוע הכתבה בנושא העוקצת הסדרתית שבדיוק מבינה איך מנצלים את הכשלים האלו https://www.mako.co.il/men-men_news/Article-4431934f96c5991026.htm
@Ssj_Osher
Sep 17, 2025 לא בסדר, אני בעד לתבוע אותם
@אני2
Sep 17, 2025 @|Ssj_Osher אכן מחייבים צילום תעודת זהות כאשר מנפיקים כרטיס אשראי חדש, מי שמצלם זה שליח של חברת השליחויות שאולי מחלטר גם כשליח טלגראס בלילות ובדרך להביא ללקוח אחר גם חבילות שהזמין מוואלה שופס ומעולם הבאט פלאג. לפני כשנה, שנתיים (כבר לא זוכרת) אבא שלי נרשם להנפקת אשראי של מועדון סופר כשאיזו קופאית לכדה אותו בתור, הגיע שליח טלגראס/אשראי וביקש לצלם תעודת זהות, אבא שלי אמר לו יום טוב ולהתראות. לא הנפקתי אשראי חדש כבר זמן רב מאוד אז לא בדקתי את התנאים כיום אבל הייתה אופציה לעשות שיחת וידאו עם נציג מחברת האשראי למי שלא רוצה לתת צילום תעודת זהות לשליח טלגראס מהרחוב. ואם יש צורך במסמכים נוספים וצילום תעודת זהות אז הצילום נשלח על ידך ישירות לחברה.
@כרמלהגלבוע
Sep 17, 2025 @|Ssj_Osher מה שהדוור שילשל לך לתיבה (כמו לכולם) הוא חידוש כרטיס אשראי (פג תוקף או חידוש אחרי כרטיס שלך שבוטל). מה שחייבים לצלם תעודת זהות בזמן מסירה הוא כשמוסרים לך כרטיס אשראי חדש לגמרי שהוצאת בחברת אשראי חדשה (במיוחד כרטיס חוץ-בנקאי ראשון, אם הוצאת באופן מקוון), וזה בנוסף לצילום התז שהעברת בזמן ההנפקה של הכרטיס. כלומר חברת האשראי, כמו הבנק נגיד, מחזיקה בכל מקרה בצילום של התז שלך. הצילום של התעודה על ידי השליח המוסר הוא רק אימות סופי - הדובדבן שעל הקצפת.
@Ssj_Osher
Sep 17, 2025 @|כרמלהגלבוע איזה קשקוש, ממתי מחייבים אותך בצילום תעודת זהות להנפקת כרטיס אשראי? חרטא בפיתה, מעולם לא דרשו ממני דבר כזה. וגם השליח שמגיע ממש לא צילם תז ולפעמים אפילו שלשל לתיבה לבקשתי את מעטפת הכרטיס
@Ssj_Osher
Sep 17, 2025 @|אני2 הגישה גם הגישה, המשטרה לא עושה דבר כי לטענתם אין פה רצח ואין להם יכולת לטפל בהתחזות
@אני2
Sep 16, 2025 @|כרמלהגלבוע טיעונייך בנושא הם flaming pile of (bull)shit. בדבר אחד אני מסכימה איתך, @DAHUJI תמיד אשם בהכל.
@כרמלהגלבוע
Sep 16, 2025 @|אני2 תעודת הזהות שלך וכל פרטייך שמורה גם בקלסר במדף ג4 בארכיון סוכנות הביטוח יוסף לוי ובניו בפתח תקווה. ספרי להם את זה כשיעברו משרד ויזרקו הכל, כולל הקלסר שלך, למכולת האשפה הקרובה. אם במקרה מישהו יגנוב את זהותך, תאשימי את @|DAHUJI , שיגיע לחפש מחבתות במכולה, וימצא את הקלסר הזה.
@אני2
Sep 16, 2025 @|כרמלהגלבוע כרטיס אשראי ניתן לבטל. חברת האשראי תחזיר את הכסף במקרה של הונאה (ברוב המקרים, כמובן שגם פה יש מקרים מצערים שבהם אנשים קיבלו גורנשיט וחברת האשראי לא עשתה דבר על מנת לטפל בכך שנפלו קורבן להונאה). את תעודת הזהות שלך לא תבטלי. תוסיפי לזה תאריך הנפקה. ספח עם כל הנתונים האישיים שלך. קיבלת את חלומו הרטוב של כל נוכל.
@כרמלהגלבוע
Sep 16, 2025 @|אני2 בעוד מומחי סייבר מזהירים מנתינת פרטי האשראי, חברות רבות אוספות את המידע (אם מורשות לכך בחוק, או לא). מציעה שתבררי אצל מומחי סייבר איך נשמרים מאגרי המידע האלה (אמ;לק: אין שום חובה חוקית להחלת סטנדרטים כלשהם לאבטחת מידע. כל מוסד עושה כראות-עיניו). החובה החוקית היחידה החלה על מפעילי מאגרי המידע היא בחינה וולונטרית (שוב, לא כפייה חוקית הכוללת סנקציות) אחת לשנה האם המאגר הזה נחוץ לפעילותן או לא. לא רוצה לכתוב למה זה שווה. החוק במכוון לא נוקט בלשון ברורה וכופה יותר על כללי החזקת מאגרי מידע פרטיים, משום שהכללים הללו אמורים לתפוס גם על מאגרים ממשלתיים, שברור שאף גורם ממשלתי לא מעוניין בהגבלות בעלות תוקף או משמעות עליהם.
@כרמלהגלבוע
Sep 16, 2025 @|RONEN1992 הרשת והוליווד עמוסים בסיפורי אימה מסמרי-שיער על גניבת זהויות. גם במציאות יש אינספור סיפורים כאלה. האמת כואבת: מי שרוצה להשיג פרטי זיהוי מוכמנים לכאורה של מאן-דהוא יכול לעשות זאת בקלות, ואין שום דרך להתגונן מכך. זה עניין של מזל, או יותר נכון חוסר-מזל. חשובה הרבה יותר מאשר חארטה-בארטת צילום התז הנ"ל היא השמירה על אנונימיות רשת. מי שיודע מה בריא לו טורח על אנונימיות רשת מוחלטת עד כמה שאפשר (כמעט אי אפשר להגיע לרמת אנונימיות מוחלטת לגמרי בעידן שלנו). מצחיק אותי שבטח שההיא שהתלוננה על צילום התז שלה בטח משתפת ברשת את מספר הנעליים שלה, איפה היא גרה, איך בעלה קנה לה שעון קרטייה ליומולדת ומתי הם יוצאים לנופש בחו"ל והבית יהיה ריק, מוכן ומזומן לביקור פורצים מהתפוצה.
@אני2
Sep 16, 2025 @|RONEN1992 עזוב, מה שווה אזהרה מהאתר הממשלתי או ממומחי סייבר שמזהירים לא לשלוח צילום תעודת זהות בוואטסאפים וקישורים לא מאובטחים - כרמלה מבינה יותר מכולם.
@RONEN1992
Sep 16, 2025 מצאתי, אכן פורסם בימים האחרונים https://www.gov.il/he/pages/id_080925
@RONEN1992
Sep 16, 2025 אני2, תודה על הפירוט. למדתי ממנו גם כמה דברים חדשים. כרמלה, התשובה לכל השאלות - כן. מלבד האחרונה. עקרונית אני מסכים גם איתך וגם איתה. הבעיה שלי היא הרגשה הזלזול אבל אולי זה אישית, רק אני מרגיש את זה. אני לא מזלזל במידע חשוב כמו צילום תעודת זהות וזאת למרות שכמו שציינת, הוא נמצא בלא מעט מקומות כי כך נדרשים במהלך החיים. אגב, זכור לי שהשבוע בדיוק קראתי ידיעה הקשורה לנושא. אנסה לחפשה בהיסטוריה ולצרף אם אמצא.
@כרמלהגלבוע
Sep 16, 2025 מבינה שאת קלולס לגמרי בנושא רמת אבטחה נגיד אצל "רמי כהן סוכנות תיווך", או "אוויס השכרת רכב" (להשיג צילום ת.ז. של תקווה כהן שמתוייק בקלסר מצד שמאל במדף למעלה בארכיון) לגבי סניפי בנק וחברות אשראי - בכל רגע נתון יכול פקיד בנק או עובד זוטר בחברת אשראי להגיע לצילום תעודת הזהות שלך בכמה קליקים במקלדת... אשרייך שהתמימות וחוסר-הידיעה המוחלט הם נר לרגלייך.
@אני2
Sep 16, 2025 @|כרמלהגלבוע איזה גיבוב שטויות מחורטט רשמת, כל כך הרבה השוואות, סלחי לי, כל כך מטומטמות ולא רלוונטיות לנושא. את משווה חוזים לשכירת דירה, סוכנויות רכב למכירה שבהן את נדרשת לשלם עשרות עד מאות אלפי שקלים ולכן דרישת צילום הינה מוצדקת, סניפי בנקים מאובטחים וחברות אשראי מאובטחות ואתרים ממשלתיים שבהם יש סטנדרט של רמת אבטחה - לדרישה לשלוח צילום תעודת זהות + ספח לוואטסאפ לא מאובטח של רשת שיווק. זה לא שוקע אצלך אז כתוב שוב: תעודת זהות + ספח לוואטסאפ לא מאובטח של רשת שיווק. לא אתר ממשלתי עם רמת אבטחה, לא בנק עם רמת אבטחה, לא חברת אשראי עם רמת אבטחה. וואטסאפ. לא מאובטח. וואטסאפ. לא מאובטח. של רשת מרכולים. ההשוואות שלך לא מחוברות למציאות, כל כך הרבה שטויות בניסיון להיאחז בטיעונים מטופשים במקום לרדת מהעץ ולהודות בטעות שלך.
@כרמלהגלבוע
Sep 16, 2025 @|RONEN1992 נעשה נסיון קטן: 1. האם הוצאת אי פעם כרטיס אשראי? 2. האם סיפקת צילום של תעודת הזהות שלך לחברת האשראי כחלק מהליך ההנפקה? 3. אם הכרטיס נשלח אליך באמצעות שליח, האם זכור לך שצילם את תעודת הזהות שלך, כחלק מהליך המסירה? 3. האם ידוע לך היכן מאחסנת חברת האשראי / חברת השליחויות מטעם חברת האשראי, את פרטיך, בתוספת צילום תעודת הזהות שלך?
@אני2
Sep 16, 2025 @|RONEN1992 אמרתי להם להתראות, יש מספיק חברות סלולר אחרות ואף אחת חוץ מפרטנר לא דורשת צילום תעודת זהות. התקשרתי בזמנו למוקד מכירות ושוחחתי עם נציג, בשום שלב לא הוזכר צילום תעודת זהות עד לרגע האחרון, לאחר ששאבו את כל שאר הפרטים הרגישים. וגם לא היה כתוב באתר בנוגע לדרישה זו - איני יודעת אם מאז משהו השתנה וכעת הפרט הזה מצויין באתר, לא בדקתי מאז. בהתחלה הם רצו שישלחו להם צילום בוואטסאפ ולאחר תקופה הם התחילו לשלוח לינק עם קישור אחר. בכל אופן, אין לדעת מה רמת האבטחה של המאגר שלהם וכיצד הוא מנוהל. הם גם לא הסכימו לעשות שיחת וידאו, במקום צילום תעודת זהות. אילו הייתי יודעת על הדרישה לשלוח צילום תעודת זהות, לעולם לא הייתי יוצרת קשר עם החברה הזו מלכתחילה.
@כרמלהגלבוע
Sep 16, 2025 @|אני2 שוב: צילום תעודת הזהות שלי נמצא אצל כל מיני גורמים פה, החל מסוכנויות רכב למכירה, חברות השכרה, בעלי דירות (שחתמתי איתם על חוזים לדירות לשלל צאצאים ובני משפחה), סניפי בנקים רגילים, בנקים למשכנתאות, חברות ביטוח ואשראי, סוכני ביטוח, משרדים ממשלתיים שונים ומשונים ועוד מקומות שבכלל שכחתי. מה לעשות, זה מה שעושה מי שחי פה בציוויליזציה ולא בשבט בדואי באוהל באמצע המדבר. מציעה שתפשפשי היטב בזכרונך ותעלי בו את כל המקרים באוטוביוגרפיה שלך שבהם נתת צילום של תעודת הזהות שלך למישהו, אבל הדחקת, ועכשיו את מגינה בחירוף-נפש על קליקבייט שמלכתחילה היה אמור להיות מושלך לפח המיחזור אצלך, במקום להטריד בו את משתמשי בי דילז.
@RONEN1992
Sep 16, 2025 @אני2 איך אפשר להימנע ממקרה כמו שתיארת עם אותו נציג של פרטנר? האם הדרישה לצילום תעודת זהות כתובה היכנשהו והיה ניתן לדעת עליה לפני? אני מבין מההודעה שלך שלא, שהדרישה הגיעה בהפתעה. אני מזדהה איתך לגבי האי רצון לשתף צילום תעודת זאת, אף על פי מה שכרמלה כותבת, שתמיד אני מסכים איתה ואוהב את דעותיה, הפעם בנושא הזה אני לא מזדהה ולא מסכים.
@אני2
Sep 16, 2025 @|כרמלהגלבוע לא הבנתי מדוע לחזור על השטויות של מלונות באירופה כאילו שטענתי אחרת - אכתוב שוב אם הפעם הראשונה לא הייתה מובנת: אנחנו לא באירופה אלא בחלם והטיעון שלך אינו רלוונטי למערב הפרוע שמתנהל פה ולמשטרה שלא שמה קצוץ ותסגור את התיק שלך מחוסר עניין לציבור. שיהיה בהצלחה עם שליחת צילומי תעודת זהות בוואטסאפים לא מאובטחים שאין לך מושג מה עושים עם מאגר המידע המתקבל בהם. תתפללי שגורלך יהיה יותר טוב מהקולגה של אושר.
@כרמלהגלבוע
Sep 16, 2025 @|אני2 בולשיט מוחלט, קליקבייט בפיתה וחרטא בלאפה. ושוב, בהצלחה לעשות צ'ק אין למלון / איירביאנבי ברוב רובה של אירופה בלי לתת צילום של דרכון - וצילומי דרכונים של רוב הישראלים מסתובבים חופשי במלונות באירופה, עם גישה חופשית אליהם לכל פקיד קבלה ממוצא סורי, עיראקי או אירני וחבריהם. אבל אי אפשר בלי לסייע: כשתסעי לאירופה מתישהוא, תכתבי מה היעד ואתן לך רשימת לינה בגנים ציבוריים מומלצים.
@אני2
Sep 16, 2025 @|Ssj_Osher זוועה. נבלות. היא הגישה תלונה במשטרה? ככל הנראה, המשטרה לא תנקוף אצבע על מנת לעזור אבל תמיד יש סיכוי קלוש... מסיפורים דומים בחדשות, ברגע שמיידעים את הבנק וחברות האשראי אז יש מקרים שבהם הם עוזרים להתחקות אחר המנוולים האלה כאשר רואים בזמן אמת שמנסים לבצע מהלך כלשהו עם החשבון המדווח. @|Jackblack9 מקומות עבודה זה נושא אחר, השאלה היא לאן הם מבקשים שתשלח את הצילום והאם הקישור ומאגר המידע נמצאים תחת אבטחה. בגדול, לא שולחים צילום תעודת זהות לאף אחד, כמובן שלא לרשת שיווק או אדם פרטי. אם לדוגמה אתה חייב להעלות צילום תעודת זהות על מנת לקבל רב קו - אז זה אתר תחת פיקוח וגם אז, מומלץ שהתמונה לא תהיה ברזולוציה איכותית מדי ולהסתיר תאריך הנפקה. בחברת פרטנר מבקשים צילום תעודת זהות ממי שרוצה להצטרף למסלול הסלולר, וזאת לאחר ששואבים ממך פרטי אשראי + מספר CVV, מספרים לניוד, אימייל וכתובת למשלוח, רק בסוף, בסוף הנציג התחמן מודיע לך שצריך גם צילום תעודת זהות - מבחינתי שיחפשו מי ינענע אותם. @|כרמלהגלבוע אנחנו לא באירופה אלא בחלם והטיעון שלך לא רלוונטי למערב הפרוע שמתנהל פה ולמשטרה שלא שמה קצוץ ותסגור את התיק שלך מחוסר עניין לציבור. בדר"כ צריך להזהיר את הקשישים במשפחה לא לשלוח צילומים של תעודת זהות ולא ללחוץ על לינקים, לא להאמין שמישהי כמוך חושבת שזה חארטה ובטוח לשלוח מסמך רגיש כמו תעודת זהות לחשבון וואטסאפ ללא שום רמת אבטחה שאין לדעת היכן מאחסנים את הפרטים הללו ומה עושים איתם. שיהיה לך בהצלחה אם חלילה בגלל רשלנות וזלזול יקרה לך מקרה כפי שקרה לקולגה של אושר ולא תדעי כיצד לצאת מהמצב הזה.
@כרמלהגלבוע
Sep 16, 2025 @|אני2 רוב המדינות באירופה דורשות (בחוק) צילום דרכון מכל אורח שנכנס לכל מלון או מתקן אירוח. אורח לא יכול לעשות צ'ק אין ללא צילום הדרכון שלו. אם את מתרגשת מדרישה של רשת שיווק ישראלית, למה שלא תתרגשי מאיזה פקיד מרוקאי במלון במינכן נגיד, שיש לו גישה לפרטי דרכון של ימבה ישראלים? בקיצור, לא נעים להגיד, אבל מדובר בחרטא-בארטת קלייקבייט בריבוע.
@Jackblack9
Sep 16, 2025 @|אני2 תשמע אני לא יודע כמה קריטי אבל אני בשנות העשרים לחיי כל מקום עבודה שרציתי להקבל אליו מוקד טלפוני חברות כוח אדם כולם כולל כולם ביקשו ממני לצלם תז בטלפון . לא יודע כמה זה קריטי אבל כל פעם שלחתי ואז בראיון עודה וויתרתי או שלא המשכתי הלאה בתהליך.. אבל גם חברות כוח אדם שלא היה לי שמץ מי הם צילמתי . אולי כחלק מהדרישה? אני לאממש יודע
@Ssj_Osher
Sep 15, 2025 שיאבדו אותנו כלקוחות וישנו את הדרישה ההזויה..
@RONEN1992
Sep 15, 2025 אני ממליץ שכולם יתנהגו בצורה הבאה, ובכך ליישר קו עם כל מי שדורש צילום תעודת זהות: לצנזר כל פרט לא רלוונטי (תאריך הנפקה וכדומה) ולציין, בצייר, בגדול על הצילום של התעודה עבור מי הצילום. למשל: עבור "הזמנה מאתר קרפור". אני בטוח שזה חוקי, ואין להם עילה לבקש צילום תעודת זהות לא מצונזרת. כמובן, הטוב ביותר, לדלג על עסקים שמבקשים צילום תעודת זהות. כל עסק, לא משנה מי הוא (להוציא בנקים).
@Ssj_Osher
Sep 15, 2025 אגב למישהי מהעבודה עשו חתיכת עוקץ וצילמו גם תעודת זהות, רישיון וכל הטוב.. מתחזים אליה מול כל הבנקים וחברות האשראי בדיגיטל, כולל ביטולי אשראי ואפילו מעבר בנק!! וכבר שבועיים לא מצליחה להתאושש מהברוך הזה. הלקוחה סופר צודקת
@Ssj_Osher
Sep 15, 2025 קראתי את זה לפני כמה ימים ונגנבתי.. רשת הזויה
@אני2
Sep 14, 2025 @|Jackblack9 איי, איי, איי, מציעה לך ללכת על האתגר ולשלוח צילום מסמך רגיש של תעודת הזהות שלך + הספח בוואטסאפ ללא שום רמת אבטחה, שכל עובד סוג ז' יכול לצפות במסמכים ששלחת ולעשות בהם ככל העולה על רוחו ואין לך מושג היכן הם מאחסנים את הנתונים הללו ומה עושים איתם. אה, וכשאתה שולח את הצילום אל תשכח שיראו בתמונה גם את תאריך ההנפקה, תשתדל שיהיה צילום חד וברור. שיהיה בהצלחה.
@Jackblack9
Sep 14, 2025 אי אי על זה כל התררם